Så här gör du för att endast tillåta sunetanslutna användare i ditt zoommöte.

Guiden förutsätter att alla användare existerar i Zoom med en e-postadress som följer mallen xxxxx@lärosäte.se eller subdomän exempelvis xxxxx@student.lärosäte.se eller xxxxx@institution.lärosäte.se

Steg för steg guide

Gör såhär:

  1. Gå till er hemsida för zoom och sedan Account management och Account settings
  2. Aktivera Only authenticated users can join meetings
  3. Tryck på Add configuration
  4. Fyll i önskat namn exempelvis "Users from Swedish universities and colleges" eller "Sunet zoom users", välj Sign in to Zoom with specified domains och tryck på Upload from CSV File
  5. Ladda hem denna CSV-fil (uppdaterad 2023-10-13) som innehåller alla domäner som är anslutna till SUNET E-möte
  6. När du bokar ett möte kan du nu välja


Alla SUNET E-möte kunder ansvarar för att se till att de domäner de använder för att logga in finns med i denna CSV-fil (uppdaterad 2023-10-13)

Skicka ett mail till media at sunet punkt se för att lägga till eller ändra era uppgifter.

Related articles

https://support.zoom.us/hc/en-us/articles/360037117472-Authentication-Profiles-for-Meetings-and-Webinars



Related issues