Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

2018-02-05

SUNET har skrivit avtal med NORDUNET om tjänsten ZOOM.

Alla kunder kan beställa egen instans hos SUNET.

Den generella funktionsbeskrivningen framgår av NORDUNETs sida https://www.nordu.net/content/nordunet-operated-zoom-service.
Tjänstebeskrivningen från avtal mellan SUNET och NORDUNET finns under service specification

Vem riktar sig tjänsten till

Alla SUNET Sunets kunder som har eller vill teckna avtal om e-mötestjänsten.

Tjänsteförvaltare

Monika Allöv Andersson (monika.allov-andersson@sunet.se), Markus Schneider och Peter Häggstrand

Tjänsteägare

Per Nihlén (per@sunet.se)

Kostnader och avtal

...

Vi kommer under våren att se hur SUNET ska erbjuda Zoom på sikt då dagens system bygger på en del av Sunetavgiften för nätet.
Oavsett vad så behöver avtalen ändå  förnyas då de är skrivna för Connect.

Nya avtal utformas just nu, information om priser kommer snart.

Komma igång

Vill du som befintlig kund beställa en egen instans använd formulär för egen instans.

Priser finns i uppdaterade nya avtalsmallen (2023-10-16).

Här finns tjänstebeskrivningen och vilka tilläggsfunktioner som går att beställa.

Komma igång

För att teckna zoomavtal, skicka mail till media@sunet.se

Följande uppgifter behövs för ett avtal. När vi fått era uppgifter fyller vi i ett avtal och skickar tillbaka för underskrift i två exemplar. Båda exemplaren skall skrivas på av avtalsansvarig /firmatecknare och skickas till Sunet, enligt instruktioner som skickas i samband med avtalet.

Organisationens namn

?

Postadress

Organisationsnummer

Avtalsansvarig/firmatecknare/den som undertecknar avtalet

Administrativt ansvarig (service owner)

Namn?

E-post?

Telefon?

Kontaktuppgifter till driftcentral, helpdesk eller liknande

Namn?

E-post?


Tekniskt ansvarig

Namn?

E-post?

Telefon?

Säkerhetsfrågor (abuse)
E-post?
Fakturaadress och referens

Vad händer efter beställningen 

När påskrivet avtal kommit till Sunet, skickar vi beställningen till Nordunet som sätter upp er Zoom-instans. 
Personen ni anger som administrativt ansvarig (service owner) i avtalet kommer få mail när instansen är uppsatt.
Därefter behöver ni själva konfigurera er instans för autentisering och egen s.k. vanity url. Se mer information.Vill du bli ny e-möteskund hos SUNET väljer du formuläret ny emöteskund.