You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 2 Next »

Efter det att ni beställt egen ZOOM instans (ZOOM) och ni fått ett e-mail från ZOOM:

Step-by-step guide


  1. Aktivera ert account via länk som kommer med bekräftelsemailet till den du angav som service owner i beställningen.
  2. Inloggning sker till zoom.us med din e-post.
  3. Efter inloggningen i ert "sub account" hittar du i vänstermenyn under Account Profile en länk till ansökan om s.k. vanity url
    (ZOOM föreslår följande namngivning xxx-se.zoom.us som konvention för svenska lärosäten, exvis. kau-se.zoom.us).
  4. Service owner får ett bekräftelsemail med s.k. approval of vanity url från ZOOM med information om hur ni går tillväga med
    SAML konfigureringen, ta hjälp av din lokala Swamid person.
  5. Under single sign on anger du de SAML inställningar ni vill ha.

 



  • No labels