Support LIS-adapter


Vem du ska kontakta om det uppstår problem som rör integrationen mellan Ladok och Inspera, beror på vilken roll du har:

Jobbar du med resultatrapportering?

Kontakta lärosätets support för Inspera.   

Är du förvaltare av tjänsten för digital tentamen vid lärosätet?

Om du arbetar som förvaltare för tjänsten vid lärosätet och det uppstår problem som inte går att lösa: 

Överföring av aktivitets-/tentamenstillfälle

Börja med att titta på vanliga frågor på Insperas supportsidor, se nedan.

    1. Om överföring lyckats men tentan ändå inte visas i Inspera, ta då kontakt med Inspera via deras Help Center
    2. Om överföring inte lyckats ta då istället kontakt med Ladoksupporten vid lärosätet

Överföring av studenter

Börja med att titta på vanliga frågor på Insperas supportsidor, se nedan.

    1. Om överföring lyckats men studenterna ändå inte visas i Inspera, ta då kontakt med Inspera via deras Help Center
    2. Om överföring inte lyckats ta då istället kontakt med Ladoksupporten vid lärosätet

Överföring av resultat

Tänk på att först kontrollera om överföringen lyckades. Det kan du göra i händelseloggen för tentan.

    1. Om överföring lyckats men resultatet ändå inte visas i Ladok, ta då istället kontakt med Ladoksupporten vid lärosätet 
    2. Om överföring inte lyckats ta då kontakt med Inspera via deras Help Center

Vanliga frågor

På Insperas supportsidor hittar du vanliga frågor samt svar om integrationen mellan Ladok och Inspera

  • No labels